اقتصاد ایران

تأکید وزیر راه و شهرسازی برای اجرای بهتر مسکن محرومان در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری سرمایه ایرانی و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن درباره جزئیات جلسه‌ای که در روزهای گذشته به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور بنیاد مسکن درباره مسکن محرومان تشکیل شد، اظهار کرد: علاوه‌بر تشریح بعضی راهبردها توسط وزیر راه و شهرسازی درباره احداث مسکن محرومان و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در این مورد، مقرر شد تا بنیاد مسکن در کارگروهی که با حضور معاونت‌های مرتبط با بخش مسکن وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن تشکیل می‌شود، در اجرا و بخشی از سیاست‌گذاری‌ها، محور باشد.

وی افزود: با تاکید وزیر راه و شهرسازی مقرر شده است تا برای اجرای بهتر مسکن محرومان در سراسر کشور از ظرفیت‌های شورای عالی مسکن برای تصویب تصمیمات این بخش بهره لازم گرفته شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه همکاری مشترک بنیاد مسکن و سازمان ملی زمین و مسکن برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن محرومان نیز در حال برنامه‌ریزی برای اجراست، توضیح داد: درباره اجرای این تفاهم‌نامه با سازمان ملی زمین و مسکن تاکنون اراضی احداث ۱۸ هزار واحد تأمین شده است.

به گفته سهرابی، پروانه ساختمانی حدود ۸ هزار واحد مسکونی محرومان موضوع تفاهم‌نامه بنیاد و سازمان ملی صادر شده است و ۴ هزار و ۶۰ واحد نیز وارد مرحله ساخت‌وساز شده است.

وی درباره زمانبندی تحویل واحدهایی که وارد فاز اجرا شده‌اند، توضیح داد: در عمل مقدمات اجرای این واحدها از ابتدای سال جاری آغاز شده است و با توجه به اینکه ساخت هر واحد مسکونی حدود ۲ سال طول می‌کشد، برنامه تحویل و تکمیل واحدهایی که آغاز شده‌اند در سال‌های آتی انجام می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!