راهبرد اصلی شرکت راه آهن، خدماترسانی و امداد به مسافران است
به گزارش خبرگزاری سرمایه ایرانی و به نقل از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، جبارعلی ذاکری در نشست کارگروه مدیریت بحران و ارتقای ایمنی اظهار کرد: هر چند در شرایط غیرعادی همچون ایام برودت هوا و روزهای برفی، بهدلیل کمکرسانی به مردم، بخش حمل بار راه آهن تحت تأثیر قرار گرفته و عملکرد کاهش پیدا میکند و در عمل درآمد شرکت کم میشود، اما برای راه آهن، ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و امدادرسانی به هموطنان مهمتر است.
وی با تاکید بر صرفهجویی در مصرف انرژی افزود: لازم است مدیران مناطق سرکشیهای مداوم بر روشنایی ایستگاهها، محوطههای ایستگاهی و ساختمانهای اداری داشته باشند.
مدیرعامل راه آهن خواستار برگزاری جلسات حضوری مدیران مناطق با کارکنان اداری و عملیاتی منطقه خود شد و تصریح کرد: با وجود مشغلههای فراوانی که مدیران مناطق دارند در دسترس بودن آنها برای شنیدن درخواستها و مشکلات همکاران بهویژه مأمورین عملیاتی و رفع آنها، ضروری است.
ذاکری ادامه داد: در حال حاضر وضعیت ایمنی خوب است، اما با شرایط آرمانی فاصله زیادی داریم که لازم است سرکشیهای مداوم، حضور مؤثر کمیسیون عالی پیشگیری از سوانح در مناطق، آموزشهای ضمن خدمت کارکنان و انجام اقدامات مؤثر برای کاهش سوانح ادامه داشته باشد.
وی عنوان کرد: حضور نمایندگان بخش خصوصی ریلی در ارکان راه آهن برای همفکری و مشارکت در تصمیم گیریها، تدوین دستورالعمل جامع وظایف مأمورین فنی قطارها و وظایف شغلی در شرایط خاص، آموزش مستمر همکاران عملیاتی، تدوین دستورالعمل برای کاهش سوانح و ارتقای ایمنی در نقاط پرحادثه، برخورد با اشخاصی که دستورالعملهای ایمنی را رعایت نمیکنند و ساماندهی گذرگاههای غیرمجاز فعلی برای کاهش تعداد برخورد عابران و خودروها با قطار از دیگر مواردی بود که مدیرعامل راه آهن بر انجام آن تاکید کرد.
مدیرعامل راه آهن درباره وضعیت معیشتی همکاران راه آهن نیز یادآور شد: بهعنوان خادم راه آهن، بهدنبال تکمیل و اصلاح ساختار راه آهن هستم، زیرا این امر منجر به بقای راه آهن خواهد شد.
منبع خبر : ایمنا