از موانع آزادسازی تا کمبود سرعت اجرای پروژه رینگ چهارم
به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی، اعضای کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _شنبه بیستوسوم اردیبهشتماه_ از مراحل اجرایی پروژه رینگ چهارم حفاظتی اصفهان بازدید کردند.
تلاش میکنیم رینگ چهارم در نزدیکترین زمان ممکن افتتاح شود
در این نشست رسول میرباقری، رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: امروز به همراه اعضای کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای شهر اصفهان بازدیدی از پروژه رینگ چهارم و مشکلاتی که در مراحل آزادسازی محدوده منطقه ۱۵ شهرداری وجود دارد، انجام شد.
وی با بیان اینکه امروز موانعی که موجب شده است این پروژه با سرعت مطلوب پیش نرود، بررسی شد، افزود: در نخستین جلسه کمیسیون تلفیق با حضور شهردار اصفهان، مشکلاتی که توسط مجریان پروژه احصا شده و همچنین مشکلاتی که شهروندان مطرح کردهاند، بررسی و برای رفع آنها تصمیمگیری میشود تا سرعت اجرای پروژه افزایش پیدا کند.
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به اینکه تاکنون زمان زیادی در اجرای پروژه از دست رفته است، تلاش میکنیم در نزدیکترین زمان ممکن افتتاح شود.
آزادسازیها سرعت اجرای پروژه رینگ چهارم را کاهش داده است
اصغر کشاورزراد، معاون عمران شهری شهردار اصفهان نیز در خصوص مسیر حدفاصل کیلومتر صفر رینگ چهارم از تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی تا کیلومتر چهارم آن، اظهار کرد: اداره کل طراحی، حوزه معاونتهای عمران، مالی و اقتصادی، شهرسازی و حملونقل و ترافیک در این پروژه دخیل هستند.
وی با بیان اینکه برای هر یک از مقاطع آزادسازی این مسیر یک قرارداد جداگانه منعقد شده است، گفت: تأسیسات کارخانه قند در مسیر این پروژه قرار گرفته است که بر اساس توافق انجام شده در دوره قبل، شهرداری مسئول تغییر و جابهجایی آن است.
معاون عمران شهری شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه لازمه جابهجایی تأسیسات آزادسازی است، تصریح کرد: سرعت کار پروژه به دلیل گرههایی که در آزادسازی و جابهجایی تأسیسات وجود دارد، بسیار کم است، به همین دلیل سازمان عمران شهرداری با ۳۰ درصد ظرفیت خود در حال فعالیت است.
کشاورزراد اضافه کرد: در آخرین جلسه پیرامون این پروژه با شهردار اصفهان مقرر شد که آزادسازی این مسیر تا پانزدهم شهریورماه به پایان برسد. همچنین توافق شده کانال آب کشاورزی خاتونآباد با لولهگذاری جایگزین شود.
وی ادامه داد: بزرگترین مشکل این پروژه وجود ترافیک در مسیر این طرح است، در این راستا برای جابهجایی ترافیک به صورت موقت با مسیرهای کندرو، پنج واحد مسکونی مانع شده که تاکنون با چهار واحد توافق صورت گرفته است.
معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: همچنین در قسمتهایی که آزادسازی آن از قبل انجام شده است، بخشی از پل اصلی خاتونآباد و دوربرگردانهای قبل و بعد از آن اجرایی شد.
وی اضافه کرد: از کیلومتر ۱۴۰۰ به بعد این مسیر با موانع زیادی روبهرو است که آزادسازی آن هنوز انجام نشده؛ در پل چنگان آزادسازیها به خوبی انجام شده و پیشرفت پروژه حتی از زمانبندی انجام شده نیز جلوتر است.
کشاورزراد تصریح کرد: با توجه به تصمیم کمیسیون عمران درباره طراحی مجدد تقاطع رینگ حفاظتی در محدوده روشندشت، چندین طرح تهیه شده است که حداقل آزادسازی را داشته باشد، لذا تا پایان اردیبهشتماه تصمیمگیری در خصوص این طراحی انجام خواهد شد.
معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: با طراحی مجددی که در خصوص این پروژه انجام شده، عرض و طول مسیری که نیازمند آزادسازی است، کاهش یافت.
منبع خبر : ایمنا