دسته بندی نشده

استان فارس در معرض کم ‌آبی شدید قرار دارد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی، عطاء پور شیرزاد امروز _ شنبه یازدهم شهریور_ در نخستین همایش معرفی توانمندی‌های ارائه خدمات آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شیراز در حوزه محیط‌زیست که با حضور مسئولانی از دانشگاه شیراز و اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست فارس و جمعی از دانشگاهیان و فعالان محیط‌زیستی، در تالار امیرکبیر دانشکده شماره یک مهندسی دانشگاه شیراز برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در تمام حوزه‌های محیط‌زیستی مانند آب و خاک دچار بحران هستیم و این موضوع بر کسی پوشیده نیست و نقش و جایگاه دانشگاه‌ها در حل مسائل و بحران‌های محیط‌زیستی بر همگان پرواضح است.

وی بیان اینکه پایش علمی مخاطرات و تهدیدهای محیط زیست یک اولویت است، افزود: با توجه به همکاری‌های مختلف دانشگاه شیراز و اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست فارس در حوزه‌های مختلف، پیش‌تر تفاهم نامه‌ای با دانشگاه شیراز در ابعاد مختلف داشته‌ایم و بعد از آن، با راه‌اندازی پژوهشکده‌ی آب و محیط‌زیست دانشگاه شیراز این همکاری بیش‌تر شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس ضمن ابراز خرسندی در استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه شیراز، خاطر نشان کرد: استان فارس در معرض کم‌آبی شدید قرار دارد و حتی در حوزه خاک و کشاورزی مشکلات بسیاری داریم. چراکه بسیاری از کارهای صورت‌گرفته بر مبنای روش‌های علمی انجام نشده است.

پور شیرزاد ادامه داد: از این رو نقش دانشگاه شیراز در حل مسائل و مشکلات موجود استان بسیار مهم و مؤثر خواهد بود و هرچه ارتباطات دانشگاه با دیگر نهادها ازجمله اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست فارس بیش‌تر شود، شاهد رفع بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!