تشکیل قرارگاه مقابله با مالخران در پلیس اصفهان و سایر اخبار پلیسی در بسته خبری روز

 

 جانشین فرمانده انتظامی استان از تشکیل قرارگاهی برای تشدید مقابله با مالخران در این فرماندهی خبر داد.

سردار محمدرضا هاشمی فر” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان کرد: مالخران درواقع یکی از مهمترین ضلع از اضلاع هرم وقوع سرقت در جامعه هستند و اگر آنان نباشند سارقان انگیزه ای و هدفی برای سرقت ندارند و چرا که نمی دانند با مالی که دزدیده اند چه باید بکنند.

وی افزود: در همین راستا قرارگاه مقابله با مالخران در فرماندهی انتظامی استان اصفهان راه اندازی و جلسات ویژه ای برای شناسایی و رصد فعالیت این افراد و نحوه برخورد با آنان برگزار شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال ۲ مرحله طرح مقابله با مالخران و صنوفی که اقدام به خرید و فروش اموال مسروقه می کردند اجرا شده و در مجموع ۲۱ مالخر دستگیر و اموال مسروقه ۱۵ فقره پرونده از مخفیگاه این مالخران کشف شد.

سردار هاشمی فر از برخورد با صنوف دست دوم فروشی که مبادرت به خرید و فروش اموال مسروقه می کردند خبر داد و گفت: در مجموع از ۵۴۱ واحد بازدید به عمل آمده که در نهایت به متصدیان  ۷۳ واحد صنفی تذکر داده شد،از متصدیان  ۶۶ واحد صنفی تعهد کتبی اخذ شد، متصدیان ۵ واحد صنفی اخطار پلمب دریافت کردند و ۲۸ واحد صنفی نیز پلمب شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مالخران در تیررس پلیس قرار دارند و دیر یا زود گرفتار خواهند شد اظهار دشات: به افرادی که در زمینه خرید و فروش اموال مسروقه فعالیت دارند هشدار می دهم که هرچه زودتر در رفتار خود تجدید نظر کرده و دست از کار ناشایست خود بردارند و از شهروندان هم می خواهم هرگونه اطلاعاتی در خصوص فعالیت افراد مالخر دارند موضوع را از طریق شماره تماس ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند.

کلاهبرداری از طریق جعل مدارک خودرو

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فردی که با جعل مدارک و فروش خودرو، از ۴ شهروند اصفهانی کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگحسین تُرکیان”در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان کرد: در پی شکایت چهار نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از طریق جعل سند و فروش خودرو، رسیدگی به موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های انجام شده مشخص شد کلاهبردار در ابتدا اقدام به خرید خودرو در یکی از استان های کشور به صورت چک و اقساطی نموده  و پس از آن با جعل مدارک خودرو  را از طریق سایت های اینترنتی به صورت نقد به فروش می رسانده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گفت: کارآگاهان با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی متهم این پرونده را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی موفق به دستگیری وی شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه به کلاهبرداری و فروش ۴ دستگاه خودرو به شهروندان با این ترفند اقرار که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ ترکیان در پایان به شهروندان توصیه کرد هنگام خرید خودرو حتما از اصالت و هویت مالک خودرو اطمینان حاصل کرده و هرگونه معامله و نقل و انتقال را در مراکز و دفاتر معتبر انجام دهند.

 

کلاهبرداری از شهروندان با هویت های جعلی

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از وصول پرونده هایی تحت عنوان کلاهبرداری با هویت جعلی در فضای مجازی خبر داد.

 

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی” در برنامه تلویزیونی “نیمروز” که به طور زنده از شبکه اصفهان پخش می شد بیان کرد: هویت افراد در فضای مجازی قابل اعتماد نیست به طوری که در این فضا مرد می تواند خودش را به جای زن و بالعکس، فرد مُسن خود را به جای فرد جوان و همین طور با قیافه ها و حتی صداهای مختلف جا بزند و بنابر این نمی توان زیاد به هویت افراد در این فضا اعتماد کرد.

وی افزود: پرونده هایی به این پلیس واصل شده که مجرمان در این فضا خود را به عنوان یکی از اقوام شهروندان جا زده و با بیان اینکه مشکل ضروری برایش پیش آمده و نیاز مبرم به مبلغی وجه نقد دارند از او درخواست پول کرده و شماره حساب هم ارائه می کنند و افرادی که این پیام را دریافت کرده بودند بدون اینکه تحقیق کرده و از صحت پیام مطلع باشند پول را به حساب کلاهبردار واریز می کردند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تاکید بر هوشیاری بیشتر شهروندان در مواجه با پیام هایی که در فضای مجازی دریافت می کنند گفت: به شهروندان توصیه می کنیم اگر چنانچه با پیام هایی از این دست مواجه شدند حتماً برای اطمینان بیشتر تماسی با اقوام خود حاصل کرده و اگر دیدند چنین پیامی از جانب او ارسال نشده مطمئن باشند که در معرض یک کلاهبرداری قرار گرفتند.

سرهنگ مرتضوی، خوش بینی و اعتماد بیش از حد را یکی از عمده ترین آسیب های فضای مجازی عنوان کرد  وگفت: همین خوش بینی و اعتماد بی جا بارها کار دست کاربران فضای مجازی داده و باعث شده که به راحتی در دام کلاهبرداران بیفتند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: پیام هایی تحت عنوان دریافت سود سهام عدالت، یارانه معیشتی، پیگیری پرونده در سامانه ثنا و … که شهروندان را به کلیک کردن بر روی لینک ارائه شده ترغیب می کنند هم شهروندان را فریب داده و هم گوشی آنان را آلوده می کنند.

وی اظهار داشت: وقتی شما بر روی لینک داخل پیام کلیک می کنید گوشی خود را آلوده می کنید و هکرها به راحتی می توانند به لیست مخاطبان تلفن همراه شما دسترسی پیدا کرده و پیام آلوده را از طریق گوشی شما به دوستان و اقوامتان ارسال کنند و چون دریافت کنندگان پیام به شما اعتماد دارند آنها نیز فریب خورده و گوشیشان هک می شود پس بنابر این به نوک انگشتانتان خیلی اهمیت دهید و دقت کنید که چه چیزی را کلیک می کنید.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه هیچ سازمان و نهادی با شماره شخصی به شهروندان پیام نمی دهد و به عنوان مثال دادگستری با سرشناسه ADLIRAN  پیامک می دهد و هیچ زمان هم از شهروندان نمی خواهند که به لینک وارد شوند گفت: اگر پیام هایی با شماره شخصی را دریافت کردید که شما را به کلیک کردن بر روی لینک ارائه شده ترغیب می کردند بدانید که در معرض کلاهبرداری قرار گرفتند و به آن توجه نکنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه با پیشرفت بشر و رشد فزاینده ارتباطات و فناوری های روز جرایم نیز پیچیده تر و هوشمندتر شدند و شهروندان هم باید در زمان استفاده از این فضا هوشمندانه عمل کنند و منفعل نباشند خاطر نشان کرد: کارشناسان پلیس فتا استان به صورت شبانه روز آماده خدمت رسانی به مردم هستند و شهروندان هر زمان با مشکلی برخوردند می توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا گفت و گوی آنلاین در سایت Syberpolice.ir با کارشناسان این پلیس ارتباط برقرار کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

راه اندازی قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی استان اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان از راه اندازی قرارگاه اربعین این فرماندهی به منظور تسهیل و تسریع در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

 سرهنگنعمت الله طاهرپور” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان کرد: به منظور تسهیل و تسریع در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی قرارگاه ویژه اربعین در اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان واقع در خیابان رودکی راه اندازی شد.

وی افزود: کسانی که درخواست گذرنامه زیارتی اربعین خود را در اپلیکیشن پلیس من و یا سامانه سخا ثبت کرده اما  وصول آنها به طول انجامیده و یا به هر علت دریافت گذرنامه آنها به مشکل برخورده می توانند برای پیگیری به قرارگاه اربعین مراجعه کنند.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: کارشناسان این اداره آماده خدمت رسانی به شهروندان بوده و چنانچه نقصی در مراحل دریافت گذرنامه متقاضیان وجود داشته باشد به آن رسیدگی و این نواقص را برطرف می کنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: زمان فعالیت قرارگاه اربعین هم اکنون همه روزه در ساعات اداری است که در صورت نیاز و افزایش مراجعان زمان آن افزایش پیدا کرده و به اطلاع عموم می رسد.

 

 

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل