دسته بندی نشده

جامعه با تفکر و فرهنگ حسینی از آسیب‌ها در امان خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی، آیت‌الله سید نصیر حسینی در جمع جاماندگان اربعین حسینی، در حرم امامزاده مختار در یاسوج، اظهار کرد: هر عملی اعم از عزاداری و خدمت به زوار و عزادار، سیدالشهدا (ع) انجام می‌گیرد، توشه‌ای برای آخرت خواهد بود.

وی افزود: مردم و پیروان مکتب حسینی باید به اهداف قیام امام حسین (ع) توجه داشته باشند و ترک محرمات که از مهم‌ترین اهداف قیام عاشورا بوده و امام حسین (ع) بخاطر آن جان داد، باید مورد توجه ویژه خانواده‌ها باشد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اشک ریختن در عزای اهل‌بیت علیهم‌السلام سعادت است و خوش‌بحال شما که امروز برای سیدالشهدا اشک می‌ریزید و در محفل او حضور پیدا کرده‌اید.

وی خاطرنشان کرد: همه انسان‌ها از این دنیا عبور خواهند کرد، همه در آخرت نام حسین را بر زبان می‌آورند و محتاج شفاعت اهل‌بیت علیهم‌السلام خواهند بود.

آیت‌الله سید نصیر حسینی تصریح کرد: باید تفکر و فرهنگ مکتب حسینی در جامعه حکم‌فرما شود تا جامعه از آسیب‌ها و بلاها در امان بماند.

وی با بیان اینکه اگر انسانی حلال و حرام خدا را نشناسد او دیگر انسان نیست، تصریح کرد: اگر انسان می‌خواهد انسانی زندگی کند تنها راهش حسینی زندگی کردن است.

امام جمعه شهر یاسوج، با اشاره به اینکه همه چیز ما به برکت حسین است و امام حسین با یک حماسه خونین همه معادلات مشرکان را به هم ریخت، گفت: امام حسین (ع) سر بریده در راه خدا ایستاد تا راه و مکتب الهی پایدار بماند.

وی به حماسه آفرینی و رشادت حضرت عباس علیه السلام در کربلا پرداخت و افزود: برای یک مادر سخت است که عزیزش را سر بریده و لب‌تشنه ببیند که در خون دست و پا می‌زند، قمر بنی‌هاشم بدون دست در واقعه کربلا آزاد مردی را فریاد زد.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!