دسته بندی نشده

خراسان شمالی میزبان جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی، در حالی که چندی قبل نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا با معرفی برترین‌ها در بخش‌های عکس، تعزیه، پرچم، کتیبه و طراحی لباس عاشورایی به کار خود پایان داد، در نخستین روزهای مهر دو بخش جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

«بخش دانشجویی» بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی از هفتم تا دهم مهرماه سال جاری توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی به میزبانی شهر بجنورد برگزار خواهد شد.

بیست و یکمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی با دبیری احمد جولایی، مهرماه ۱۴۰۲ در پنج استان و بخش نمایش عروسکی این رویداد با میزبانی خراسان شمالی در شهر بجنورد برگزار خواهد شد. پذیرفته‌شدگان نهایی بخش دانشجویی و ۱۲ نمایش عروسکی جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی معرفی شده‌اند.

معرفی ۱۲ نمایش عروسکی

هیئت داوران بخش نمایش عروسکی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه، ۱۲ نمایش عروسکی را برای حضور در این بخش معرفی کرده‌اند. جلسه داوری آثار با حضور «احمد جولایی» دبیر بیست و یکمین دوره جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی و «عباس شاه محمدزاده» مدیر دبیرخانه این جشنواره برگزار می‌شود.

هیئت ارزیابی و انتخاب «بخش دانشجویی» نیز پس از دریافت آثار شرکت کنندگان به شیوه دیجیتال از سوی دبیرخانه، کارهای ارسالی را در محل ستاد جشنواره بررسی و نتایج نهایی را (بدون ترتیب و اولویت) اعلام کردند.

به گزارش سرمایه ایرانی، طبق اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، این رویداد چندمنظوره فرهنگی آئینی قرار است با حضور ۳۵۰ نفر در قالب گروه‌های هنری نمایش صحنه‌ای خیابانی، عروسکی و بین‌المللی از ششم تا یازدهم مهرماه در این استان برگزار شود.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!