دسته بندی نشده

ماین نیوز – سازمان انرژی اتمی فکری برای پهنه های معدنی حبس شده بکند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

سازمان انرژی اتمی فکری برای پهنه های معدنی حبس شده بکند

گروه معادن
– رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید ماموریت‌های سازمان انرژی اتمی مشخص شود و فکری برای پهنه‌های معدنی که توسط این سازمان حبس شده صورت بگیرد.

سازمان انرژی اتمی فکری برای پهنه های معدنی حبس شده بکند

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی، دکترمحمدرضا پورابراهیمی امروز ۲۸ مهرماه در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن در کرمان اظهار کرد: حقوق دولتی معادن باید به استان کرمان باید برگشت داده شود؛ این گونه که نمی‌شود، آلایندگی معادن در کرمان باشد و مردم آسیب ببینند اما حقوق دولتی معادن به جای دیگر برود؛ باید حق استان که برابر قانون ۱۵ درصد است از این حقوق پرداخت شود.

وی افزود: حبس پهنه‌های معدنی یک چالش بزرگ در کشور است که نیاز به اصلاح و اجرای قانون دارد و حبس پهنه‌ها توسط عده‌ای، استفاده از این ظرفیت بزرگ در کشور را با مشکل روبه‌رو کرده است.

نماینده کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: باید ماموریت‌های سازمان انرژی اتمی مشخص شود و فکری برای پهنه‌های معدنی که توسط این سازمان حبس شده صورت بگیرد.

وی بیان کرد: برای کشور ما فاجعه است که معادن غنی مس دنیا را دارد اما در تولید رتبه هفدهم دنیا را داریم.

پورابراهیمی در ادامه بیان کرد یکی از دلایل مداخله آمریکا و اروپایی‌ها در امور کشور، مشکلات اقتصادی است و امریکا هیچ وقت دلسوز مردم ایران نبوده و تاریخ بیانگر این واقعیت است.

وی اظهار کرد: ما باید در حوزه اقتصاد خودمان را ارتقاء بدهیم و از تمام ظرفیت‌های کشور برای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه از وزیر صنعت، معدن و تجارت دفاع خواهیم کرد، اما گلایه هم داریم، بیان کرد: گلایه ما این است که در حوزه معدن، نظر کارشناسی اعمال شود و معاون وزیر در این حوزه باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه نظر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت به کار خود ادامه دهد و از وی حمایت می‌کنیم، گفت: در کنار آن پیگیر رفع مشکلات هم هستیم.

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۷

کد مطلب: ۶۳۰۲۸

 

مرجع : خبرگزاری ایسنا

 

منبع خبر : ماین نیوز

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!