دسته بندی نشده

مجوز هیچ سمنی در ۲ سال اخیر ابطال نشده است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمانشاه، وحید یامین‌پور در همایش گرامیداشت هفته تشکل‌های اجتماعی اظهار کرد: ادعای دولت سیزدهم مردمی بودن خود است و معتقدیم پیشبرد برنامه‌ها بدون حضور و مشارکت مردم امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به دغدغه‌های تشکل‌های مردمی و جهادی و سازمان‌های مردم‌نهاد نسبت به یکدیگر افزود: ما مأمور به حمایت از همه تشکل‌های جوانان هستیم، از طریق سازمان واسط از تشکل‌های مردمی حمایت کردیم و دو سوم حمایت‌ها به تشکل‌های غیر سمن‌های جوانان اختصاص یافت؛ البته رقم حمایت از سمن‌های جوانان هم افزایش یافت.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: منابع دولتی نباید صرف تولید ثروت در سمن‌ها شود و این خط قرمز ما است، کمک ما باید به بخش توسعه و گسترش خدمات سمن‌ها اختصاص یابد.

وی در ادامه در پاسخ به یکی از دغدغه‌های مطرح شده از سوی نمایندگان سمن‌ها گفت: درباره به رسمیت نشناختن سمن‌ها از سوی ادارات همچنان مشکل وجود دارد، غافل از اینکه چه بهره‌ای می‌توان از ظرفیت سمن‌ها برد.

یامین‌پور با اشاره به پیگیری مکرر استاندار کرمانشاه درباره مشکلات سمن‌های استان گفت: آقای صحرایی با توجه سابقه‌ای که از ایشان وجود دارد، به حوزه سمن‌ها وقوف داشته و مسائل سازمان‌های مردم‌نهاد را دغدغه مندانه از سازمان ملی جوانان پیگیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه مأموریت ما توسعه مشارکت‌های اجتماعی با سازمان‌های مردم‌نهاد است، افزود: معتقدیم بخشی از رشد اجتماعی موکول به آموختن مشارکت اجتماعی از طرف جوانان است؛ توانمند کردن سازمان‌های مردم نهاد مأموریت اصلی سازمان ملی جوانان است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به دغدغه‌های سمن‌های محیط زیستی در خصوص ابطال مجوزها گفت: در مورد سمن‌های محیط زیستی به دنبال همگرایی برای کار مشترک هستیم، رویکرد امنیتی به سمن‌ها یک دغدغه است، چرا که ما در حوزه امنیت آسیب پذیر هستیم که از شانس بد محیط زیست بخشی از این دغدغه در این حوزه روی داده است.

وی خاطرنشان کرد: در این دو سال مجوز هیچ سمنی ابطال نشده و حتی در اغتشاشات سال گذشته یک گزارش امنیتی نداشتیم که نشان دهد سازمان مردم‌نهادی در اقدامات ضد امنیتی مشارکت و نقش داشته‌اند.

یامین‌پور وجود تنوع در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان را مبارک دانست و تاکید کرد: تنوع فکری مورد پذیرش بوده است، اما سمن‌ها حق کنش سیاسی و تبلیغات سیاسی با استفاده از حمایت‌های دولت را ندارند.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!