مسائل فنی و راهبردی سامانه اصنو بررسی شد

وحید مهدویان در گفتگویی اظهار کرد: توسعه و افزایش خدمات غیرحضوری و الکترونیک در گام نخست برای شهروندان و سپس برای سیستم مدیریت شهری مفید خواهد بود و مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا را نیز کاهش خواهد داد.
وی افزود: جلسه کمیته اجرایی شهرسازی الکترونیک برای بررسی مسائل فنی و راهبردی درباره سامانه «اصنو» برگزار شد و فرایندهای اجرایی این سامانه و پیادهسازی موارد محتوایی و درون سازمانی شهرداری با سایر بخشهای مرتبط برای تسری سامانه و دیگر موضوعات فنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه جلسه کمیته اجرایی شهرسازی الکترونیک هر هفته برگزار میشود، تصریح کرد: یکی از استراتژیهای شهرهای الکترونیک افزایش سطح دسترسی شهروندان در تمام ساعات شبانهروز به پایگاههای داده خدمات دولتی و بخش خصوصی روی شبکه وب (سایت) و حرکت بهسوی بهبود و ارتقای سطح خدمات شهرسازی به شهروندان است.
وی اضافه کرد: اعضای این کارگروه با این هدف انتخاب شدند تا بهصورت ویژه پیگیر گسترش فرایندهای غیرحضوری باشند تا بتوان سطح کیفی خدمات را افزایش داد.
سامانه هوشمند توسعه شهری (اصنو) خدمتی نوین و ارزشمند برای شهر است که امکان ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیک توسط شهرداری این کلانشهر را فراهم میکند.
مهدویان ادامه داد: سلسله جلسات همفکری و هماهنگی در امور خدمت به شهروندان میتواند گام مؤثری در راستای بهبود پاسخدهی به شهروندان اصفهانی برای تسریع در زمان و صدور استعلام و افزایش سطح رضایتمندی آنها باشد.
وی خاطرنشان کرد: در این جلسات درباره مسائلی همچون سطح دسترسی کاربران واحد کنترل نظارت، دسترسی به پروانههای ساختمانی و استعلامات صادره در شهرداری مناطق پانزدهگانه شهرداری، همچنین درباره بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ بحث و بررسی شد.
معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به راهاندازی سامانه هوشمند توسعه شهری (اصنو) گفت: کمیته اجرایی شهرسازی الکترونیک بهصورت منظم و پویا موضوعات جاری این حوزه را به بحث و گفتوگو میگذارد.
وی تاکید کرد: سامانه هوشمند توسعه شهری (اصنو) خدمتی نوین و ارزشمند برای شهر است که امکان ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیک توسط شهرداری این کلانشهر را فراهم میکند.
منبع خبر : ایمنا