بورس کالا

کدام صندوق طلا بیشترین حباب را دارد؟

به گزارش سرمایه ایرانی ، طلا از گذشته تا کنون گزینه‌ای محبوب برای سرمایه‌گذاری به شمار رفته است. به خصوص در یک اقتصاد تورمی، طلا می‌تواند سپری در برابر آسیب‌های تورم ایجاد کند. با این حال، خرید شکل فیزیکی طلا و نگهداری از آن همواره با چالش‌هایی روبرو بوده است. اما صندوق‌های کالایی بر پایه دارایی طلا توانسته اند بسیاری از چالش‌های موجود برای سرمایه‌گذاری فیزیکی در طلا را رفع کنند. علاوه بر آن، فرصتی فراهم کردند که سرمایه‌گذاران به راحتی و با سرمایه اولیه محدود هم بتوانند از رشد این بازار، بهره‌مند شوند.

در بررسی های انجام شده در بین ۱۳ صندوق سرمایه گذاری طلا در بازارسرمایه ، صندوق سرمایه گذاری طلای «زر» کمترین میزان حباب با ۰/۵ درصد و صندوق طلای آلتون بیشترین میزان حباب با ٧ درصدی را به خود اختصاص دادند.

طبق آمار به دست آمده صندوق سرمایه گذاری «پشتوانه طلا آلتون» صدر نشین صندوق های طلا با حباب ٧ درصدی بود. ارزش معاملات این صندوق حدود ٢٠ میلیارد تومان برآورد شده است.

همچنین صندوق سرمایه گذاری «پشتوانه سکه طلای زر» کمترین حباب در بازار را با میزان ٠.۵ درصد به خود اختصاص داد. باید توجه داشت این صندوق Etf از ارزش معاملاتی نسبتا مناسبی با مقدار ١٠.۵ میلیارد نسبت به رقبای خود فعالیت می‌کند.

منبع خبر : سرمایه ایرانی

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!