دسته بندی نشده

چگونه کارمندان را تشویق کنیم؟

اما اگر نمی‌دانید چگونه کارمندان را تشویق کنیم، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله، ۵ روش خلاقانه تشویق کارمندان را معرفی کرده‌ایم.

پس اگر قصد دارید مانند یک مدیر توانمند و دانا، سازمان خود را مدیریت کنید و انگیزه لازم برای ادامه مسیر موفقیت را برای کارمندان خود فراهم کنید، این مقاله برای شما نوشته شده است. 

آموزش رایگان؛ ارتقاء مهارت‌ کارمندان توانمند

به‌عنوان یک مدیر توانا و آگاه باید بدانید که صرف هزینه برای خرید هدیه تبلیغاتی یا امکانات ویژه مخصوص کارمندان موفق، هدر دادن بودجه نیست. تشویق کارمندان مزایای گسترده‌ای دارد. انگیزه برای تلاش بیشتر، ایجاد رضایت شغلی و افزایش بازده از مزایای استفاده از روش‌های تشویقی محسوب می‌شود. در نهایت همه این مزایا، باعث رشد سازمان و کسب‌و‌کار شما می‌شود.

یکی از راه‌های تشویق کارمندان، آموزش و ارتقاء دانش آن‌ها است. مهم‌ترین عوامل انگیزه برای کارمندان، پیشرفت و افزایش توانمندی است. اگر کارمند شما زمان لازم برای ارتقاء توانایی‌های خود نداشته باشد، یعنی به زودی از بازار رقابت با سایر افراد متخصص و به‌روز حذف خواهد شد.

پس افزایش توانایی به معنای افزایش رتبه و جایگاه و در نتیجه، بالا رفتن انگیزه در کارمندان است. یک شرکت بیمه طی تحقیقاتی متوجه شد، یک دلاری که برای آموزش کارمندان خرج می‌شود، ۱۲۹ درصد بازگشت سرمایه دارد. پس تشویق با پکیج آموزشی رایگان، یک هدیه سودمند برای کارمند و سازمان خواهد بود. 

جوایز نقدی یا کارت هدیه؛ ایجاد تنوع در روش‌های تشویق کارمندان

گاهی اوقات هدایای تشویقی برای کارمندان جنبه مالی پیدا می‌کند. برای مثال با یک کارت هدیه می‌توانید کارمند خود را بسیار خوشحال کنید و به او انگیزه دهید. اما مهم‌ترین نکته در هدیه تشویقی، تکراری نبودن آن است. شاید در ابتدا کارمند از دریافت کارت هدیه به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان خوشحال شود؛ اما بعد از گذشت دو سال، این هدیه برای او تکراری می‌شود. به‌ همین دلیل، بهتر است تا از روش‌های مختلف تشویق کارمندان استفاده کنید. اگر قصد دارید تا بودجه قابل توجهی را برای کارمندان در‌نظر بگیرید، هدیه‌های کاربردی مثل فلش مموری تبلیغاتی انتخاب بسیار مناسبی است. 

یادداشت تشکر؛ انگیزه برای ادامه مسیر پیشرفت

تشویق در جمع یا نوشتن یک جمله قدر‌دانی روی کاغذ، یکی از ساده‌ترین راه‌های ایجاد انگیزه در کارمندان است. شاید این نوع تشویق جنبه مالی نداشته باشد، ولی از نظر معنوی برای کارمندان بسیار ارزشمند است. زیرا نشان می‌دهد که شما در سمت مدیریت، زحمات کارمند خود را دیده‌اید و از این بابت، نسبت به او حس قدردانی دارید. برای مثال، بهتر است قبل از حضور کارمند، روی کاغذی جمله انگیزشی و قدر‌دانی بنویسید و در کنار یک هدیه کوچک مانند خودکار تبلیغاتی، شروع روز خوبی را برای کارمند پر‌تلاش رقم می‌زند. 

خودکار تبلیغاتی

هدیه‌های خانوادگی؛ افزایش راندمان کارمندان در کنار خانواده

برخی از کارمندان، مانند بازاریابان بخش فروش، مدت زمان طولانی را دور از خانواده خود می‌گذرانند. بهترین هدیه برای این افراد هدیه یک شام خانوادگی یا بلیط سینما برای کارمند و خانواد او است. شرکت‌های بزرگی مانند ادوبی، یک ماه در فصل تابستان را برای استراحت کارمندان در کنار خانواده خود تعطیل می‌کنند. این اقدام نه تنها جلوی پیشرفت را نمی‌گیرد بلکه باعث افزایش راندمان کاری می‌شود. رضایت کارمند و خانواده او باعث به‌وجود آمدن سفیران متعددی برای برند کسب‌و‌کار شما می‌شود. یعنی، رضایت کارمندان موجب شناخته شدن برند شما به‌ عنوان یک شرکت قوی و هوشمند خواهد شد.  

جعبه قدر‌دانی؛ هدیه‌های ارزشمند برای برند‌سازی داخلی

جعبه قدردانی را می‌توان به دو شکل مادی و معنوی ارائه کرد. برای مثال اگر کارمند شما به موفقیتی دست یافت می‌توانید از سایر همکاران او بخواهید تا ویژگی‌های مثبت شخصیتی و کاری او را روی تکه‌ای کاغذ بنویسند و درون جعبه‌ای قرار دهند. فردی که مورد تشویق قرار گرفته است، با مطالعه ویژگی‌های مثبت خود از زبان دیگران بسیار انگیزه می‌گیرد‌ و خوشحال می‌شود‌. ارزش معنوی این هدیه بسیار بالا است و اثر مثبتی دارد. علاوه‌بر افزایش انگیزه، باعث تقویت ارتباط بین همکاران می‌شود.

دومین مدل جعبه قدردانی، ارزش مادی نیز دارد. برای تهیه این جعبه می‌توانید از شرکت‌هایی که هدیه تبلیغاتی عرضه می‌کنند، یک جعبه هدیه متناسب با بودجه شما آماده کنند که لوگو و برند شرکت رو آن حک شده باشد. اجزای جعبه متناسب با سلیقه و درخواست شما آماده می‌شود. ساعت، تقویم رومیزی، دفترچه یادداشت، خودکار یا کیف پول از هدیه‌های پرکاربرد محسوب می‌شود. با دادن هدیه‌هایی که لوگوی شرکت روی آن حک شده است، به دو هدف دست می‌یابید. ۱- تشویق کارمند و ۲- تبلیغ و معرفی برند شرکت.

توکا گیف

تهیه انواع هدیه‌های سازمانی و تشویقی به‌کمک توکا‌گیفت

در این مقاله پنج راه تشویق کارمندان را بیان کردیم. هدیه‌های معنوی به اندازه هدایای مادی باعث افزایش انگیزه در کارمندان می‌شوند. اما بهترین تشویق، هدایایی هستند که با انتخاب خود کارمندان تهیه شود. بهتر است از آن‌ها بخواهید تا خواسته‌های خود را روی کاغذی بنویسند و سپس بین همه نظرات رای‌گیری انجام شود. معمولاً هدیه‌های مادی بین همه کارمندان طرفدار دارد. تابلو‌های نفیس، ماگ، پاور بانک یا فلش مموری از وسایل پر‌کاربرد در فضای کار محسوب می‌شوند‌. 

توکا‌گیفت با ارائه انواع هدایای تبلیغاتی، کیفیت را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد. همین حالا می‌توانید با مراجعه به سایت tokagift تنوع بالای هدایای مناسب برای تشویق کارمندان را مشاهده کنید. یا با شماره ۰۲۱۸۸۳۹۵۰۹۳ تماس بگیرید تا کارشناسان توکا‌گیفت شما را برای خریدی مناسب راهنمایی کنند.


منبع

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!